21 dezembro, 2005

A arte de perder




The art of losing isn't hard to master;
so many things seem filled with the intent
to be lost that their loss is no disaster,

Lose something every day. Accept the fluster
of lost door keys, the hour badly spent.
The art of losing isn't hard to master.

Then practice losing farther, losing faster:
places, and names, and where it was you meant
to travel. None of these will bring disaster.

I lost my mother's watch. And look! my last, or
next-to-last, of three beloved houses went.
The art of losing isn't hard to master.

I lost two cities, lovely ones. And, vaster,
some realms I owned, two rivers, a continent.
I miss them, but it wasn't a disaster.

Even losing you (the joking voice, a gesture
I love) I shan't have lied. It's evident
the art of losing's not too hard to master
though it may look like (Write it!) a disaster.

Elizabeth Bishop

(Susanne Grinder fotografada por Henrik Stenberg)

1 comentário:

Anónimo disse...

Bonito!.. Para mim, tentar traduzir-te na lingua de Camões já é uma complicação, se optas pela do Shakespeare é f***!...e kd se trata de poesia, é assim como desvendar o enigma da esfinge... N tens culpa, claro. A burrice é minha.
Bem, mas parece que tudo tem a ver com "artes" e essa é a minha area. No caso a arte de perder,perder a rir... perder para encontrar...
Sabes, parece-me que com as coisas é assim mas será o mesmo com pessoas?... e pensado agora numa em especial, sinto a sensação de a vir a perder um dia... Será que posso considerar perca o que nunca considerei meu?
Não sei... Vivesse eu no antigo Egipto e já tinha consultado os Deuses
:)